Quan i com tornar a l’exercici després del part

Moltes dones i encara més les que estan acostumades a fer activitat física de manera regular pateixen perquè no saben quan i com podran reprendre l’activitat física després del naixement del seu fill/a.

Sempre els dic que no pateixin per la recuperació perquè cada cosa ha de tenir el seu espai i el més important després del naixement és disfrutar-lo i crear un bon vincle, amb una dedicació exclusiva a la situació.

A les dones que són mares per primera vegada els dic que potser les ganes que tenen de reprendre l’activitat física intensa a final d’embaràs no seran les mateixes un cop tinguin el seu fill/a entre els braços (però igualment els dono unes pautes que poden seguir abans no ens tornem a veure, cap a la setmana 8 postpart).

El QUAN segurament et sorprendrà!!!

Podrem començar a fer activitat física les primeres setmanes postpart però l’activitat haurà d’estar encarada sobretot a la recuperació i sempre tenint en compte el tipus de part que s’hagi viscut.

Si volem saber Quan podrem tornar a fer aquelles activitats que feiem abans de la gestació caldrà saber de quin tipus d’activitats estem parlant (amb impacte o sense) i en quina fase de la recuperació estem.

Per mi aquesta és la pregunta clau!!!

Com ha de ser l’exercici que podem començar a fer? Aquesta pregunta no pot tenir resposta si no ens fem una valoració per saber des d’on partim. La valoració és bàsica perquè no fem Pasqua abans que Rams (m’encanta aquesta dita ;)).

Un cop tinguem l’alta de la quarentena val la pena que ens plantagem la recuperació postpart com una obligació més del procés.

Haurem de buscar un fisioterapeuta especializat perquè ens valori i ens pugui guiar en cadascuna de les fases que pot tenir la recuperació.

Segons l’evolució que fem en cada una de les fases de recuperació podrem començar a fer un tipus d’activitat o una altra. El que és segur és que sense haver fet una bona recuperació no será prudent tornar a l’activitat física que feiem abans de l’embaràs.

Caminar empenyent el cotxet ja és una molt bona activitat i a vegades suficient per començar a moure’ns.

Per tant, el COM ha de ser molt progressiu i tenint en compte cada cas i les necessitats de cada dona.

Els primers exercicis que recomano durant les primeres setmanes postpart estan encarats a restablir el patró respiratori i a millorar la col·locació corporal.

També ens caldran exercicis per despertar periné, glutis i adductors.

Si encara tens dubtes del QUAN i el COM en el teu cas concret no dubtis en posar-te en contacte amb mi i en parlem.

CONTACTE
2018-03-29T10:23:40+00:00